fredag 6. juni 2014

Kabeltrommel bord

Har endelig fått skaffet meg kabeltrommel bord. Jeg har ett lite og stort.
Jeg synes de er så utrolig sjarmerende, for ikke å snakke om supert gjenbruk. Jeg har nå bare pusset og vasket dem, men de skal nok få et strøk med beis etter hvert. Har ikke helt bestem meg for farge enda, men heller mot en fagre som heter "drivved" for å få et litt rustikk utseende. Skal legge ut nye bilder når det er gjort. Benken her skal også males.





 Lyskrukkene er norgesglass som jeg har heklet trekk til.
Det finnes jo mange versjoner, men disse er veldig enkle. 
Jeg hekler luftmasker til det går akkurat rundt glasset når jeg strekker den litt. 
Hekle sammen til en ring med kjedemaske. 
Så en runde med fastmasker.
Neste runde bruker jeg staver med en luftmaske i mellom og i annenhver fastmaske. 
Neste runde på samme måte men staven hekles rundt hver bue. 
Fortsett slik til ønsket lengde. Avslutt med en runde fastmasker.

Jeg bruker restgarn i alle tykkelser. Synnes at tykt garn er veldig stilig på disse lyktene, slik som den grå på et av bildene over. Der har jeg brukt heklenål str 8.


Ønsker alle en riktig god helg!

Klem, Lin Monika

9 kommentarer:

  1. Hei! Takk for sist, det var et hyggelig treff!
    Så lekkert bordet ditt ble, kos deg ute i hagen i sommer!
    Klem:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar, jeg etter stor pris på hver eneste en<3
Ha en fin dag:)

Klem, Lin Monika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...